London weekend dagbog + mini-guide

På min lille tur til London i sidste weekend kom jeg vidt omkring – jeg opdagede nogle superfine steder og hyggede mig maksimalt. Derfor kommer her en mini-guide til de steder jeg besøgte, der uden tvivl er værd at besøge, hvis man skal til London. Shopping fik jeg ikke gjort meget af, men jeg fik spist på mange formidable steder, som står med kursiv og som I kan finde links til ved at klikke på.

london travel-1-2 london travel-2-2

DAG 1: Den første dag spenderede jeg i selskab med en masse ASOS-folk, først på ASOS HQ. Her var vi en håndfuld bloggere fra de nordeuropæiske lande, der fik lov til at kigge den kommende ASOS-kollektion igennem(glæd jer til pailletter en masse og oversize silhouetter!), fik spiste slik, sludrede med ASOS’ pr-team, designere og social media hold, og så fik vi den store tur på hovedkvarteret.

Vi måtte desværre ikke fotografere på kontorerne og i fotostudierne, så jeg må forsøge mig med at forklare jer det hele på skrift. Det korte af det lange er, at ASOS er en hel formidabelt velsmurt maskine. Med 10-20 fotostudier, hvor hvert item bliver fotograferet på højst 4 minutter, filmet på catwalken på under et halvt minut og så blev modellen sendt til at skifte tøj og gentage den samme trummerum om og om igen. I fotostudierne med modeller bliver der skudt op til 500 items pr. dag og på en uge kan man nå op til 4000 items inklusiv accessories-skydninger også.

Om aftenen drog vi på resteaurant Bistroteque i Shoreditch – et sted, der både er hamrende smart, fint og har den lækreste mad. Virkelig anbefalelsesværdigt!

london stuff-13 london stuff-9london stuff-10 NEMESIS BABE blog Marie My mood photos-3-8london stuff-4 london stuff-1

DAG 2: Min anden dag blev først spenderet med min skønne veninde, Andreea, på caféen Albion i Shoreditch, derefter stod den på gåture og outfit-fotoshoots i området indtil jeg satte Andreea på et tog, da hun skulle videre på et andet shoot. Resten af min dag blev spenderet med at gå rundt i Shoreditch, hvor jeg spiste frokost på Kick, jeg hyggede mig i Bethnal Green og shoppede et par vintage-bøger om kunst og møbeldesign i den fineste lille butik ved navn Mason&Painter på Columbia Road.

Om aftenen drog jeg videre fra Ace Hotel for at bo hos Isabella resten af weekenden. Vi hyggede os i hendes hus i Dalston Junction of spiste aftensmadstapas på Café Route.

london experiences marie my-1 london experiences marie my-5 london experiences marie my-8 london experiences marie my-7 london experiences marie my-6

DAG 3: På min tredje dag vandrede jeg først alene rundt i Dalston og drog mod Broadway Market, hvor den stod på gademarked, gademusikanter og enormt velduftende gademad. Jeg gik en lang tur langs den skønne Regents Canal og satte mig derefter på La Bouche-caféen ved Broadway Market, spiste frokost, kiggede på mennesker, læste og tog en kaffe og den mest formidable caramel brownie.

Om eftermiddagen mødtes Isabella og jeg ved Tate Modern der – hvis ikke I vidste det – rent faktisk er gratis, udover specialudstillingerne. Et par timer gik med kunst-kiggeri, derefter skød vi outfit-fotos og tog til Brick Lane, hvor vi spiste formidabel thai-mad på Rosa’s, før vi tog hjem.

london travel-2

Den sidste dag stod på en kort outfit-skydning med Isabella og den mest vidunderlige blå dør, der gik så fint med mit enkle rejse-outfit.