Hvis du har været i 7Eleven, DBS-kioskerne, på Shell, i Kvickly eller Super Best siden i torsdags – eller hvis du slog et smut forbi Wood Wood-butikken i Aarhus i fredags, har du måske opdaget, at der er sket noget nyt på den danske magasin-front. Jeps, danskerne har fået sig endnu et modemagasin på hylden og ifølge mig, er der virkelig noget ved det..
Danmarks nye modemagasin, NOTE, der udkommer 4 gange om året, er baseret i Aarhus – for een gangs skyld – og og har en stil og æstetik, jeg ikke synes man ellers ser på den danske modemagasin-scene.
Mode- og beauty-serierne har en kant, jeg ikke synes at have set hos andre magasiner: jeg mener, tjek lige Pariser-serien, forside-serien med Charlie Bredal og den tribal-inspirerede beautyserie! Bladets artikler er heller ikke at kimse af; artikler om modeller på 60+ og om Vidal Sassoons indflydelse på hvordan, modescenen ændrede sig i 60’erne, sætter både mode og livet i perspektiv på en super interessant måde. Jeg er fan.
Og, nå jo, jeg er ikke kun fan af magasinet – siden den københavnske modeuge i starten af august, som jeg spenderede en del af sammen med NOTEs moderedaktør, Sarah, har jeg også kunnet bryste mig af titlen som modeassistent på bladet. Jeg har endnu ikke haft en finger med i denne udgave af magasinet, men jeg ser hamrende meget frem til at komme til at arbejde med Sarah og NOTE i fremtiden.
Og hermed, en opfordring herfra – smut ud i en af de førnævnte butikker og spender lidt håndører på at forkæle dig selv med det nye NOTE og husk at følge NOTE på facebook.. Det har jeg i hvert fald gjort!