udlængsel

 photo vogueparisemmanuelealtmariotestinoincaapril2013nemesisbabe_zps71fe748f.png photo vogueparisemmanuelealtmariotestinoincaapril2013nemesisbabe1_zpsc9e307ea.png
 photo vogueparisemmanuelealtmariotestinoincaapril2013nemesisbabe2_zps1c3e46eb.png photo vogueparisemmanuelealtmariotestinoincaapril2013nemesisbabe4_zpsceefbbc8.png photo vogueparisemmanuelealtmariotestinoincaapril2013nemesisbabe3_zpsc12e3c28.pngI onsdags skulle jeg med toget til Aarhus, og jeg havde lovet mig selv, at det med at shoppe blade til togturen var et no go.. Well, well, man kan vel sige at det gik i vasken. Dog synes jeg det var berettiget: en af mine allertætteste veninder er pt. i Peru, kommer hjem om præcis én måned, og jeg savner hende som en gal, og mon ikke frask Vogue havde Peru-tema denne måned? Jeg så det som et tegn til at jeg hellere end gerne måtte slå til og købe mig bladet. En af de modeserier, der gjorde, at jeg ikke kunne lade bladet stå, var denne “INCA” skudt af Mario Testino(ligesom alle serierne i bladet denne måned, læx!), der virkelig fangede mig både mht. farver, kulturen, der afspejles og modellernes(specielt Aymeline Valades) formåen. Det er forresten kun mine yndlings-billeder jeg viser jer her, der er mange flere billeder. Jeg læste artiklen i bladet omkring Marios forhold til Peru(på fransk og jeg forstod det – katjing!), hvor han er opvokset, hvilket giver modeserierne er ekstra dimension. Jeg er tosset med traditionel peruviansk folklore og har den vildeste lyst til at tage til Peru – især nu hvor min veninde er der og oplever det hele, åh altså! Generelt har jeg en forfærdelig udlængsel, som kun bliver forstærket af at læse om og kigge på billeder af fremmede lande. Men for nu må jeg holde mig til at kigge på billeder, hvilket heller ikke er helt dårligt. Jeg er personligt helt forelsket i billederne af Aymeline, der hopper(det første og syvende), billederne med de tre peruvianske kvinder, billedet med lamaen foran stentrappen og billedet med det gule Balmain-sæt foran den sorte bygning. Stylingen er jeg faktisk lidt skeptisk overfor – den kan godt blive for meget til tider – men selve billedernes opstilling og modellernes poseringer fanger mig utroligt meget. Hvad synes I om serien? Og hvor ville I ønske, I var i verden lige nu?

This Wednesday I had to take the train to Aarhus and I’d promised myself not to do any magazine shopping for the traind ride.. Well, well, one might say that didn’t reallt work out as planned. I think it was the right thing to do, though: one of my closest friends, Kathrine, is in Peru at the moment, she comes back precisely in one month, and I miss her way too much, and whoops – isn’t French Vogue Peru-themed this month? Well, yes it is, and I saw that as a definate sign, that I had to buy it. One of the editorials that convinced me to get the magazine was this one called “INCA” shot by Mario Testino(who did all of the editorials this month, nice!), which really caught my eye, both when it comes to colours, the display of culture and the work of the models(especially Aymeline Valade). Oh, btw. it’s just the fave shots of mine, I’m showing you – there are lots more photos in the full editorial. I read the article in the magazine about Mario’s relationship with Peru(in French and I understood it all, ka-tjing!) where he grew up, and that brings just an extra dimension to the editorials. I am crazy about traditional Peruvian folklore and I really feel like going to Peru right now – especially when my friend is over there now, experiencing it all. Generally I have an enormous wanderlust at the moment, which is only enhanced by reading about and seeing photos of foreign countries. But for now, I’ll have to stick to looking at the photos, which isn’t that bad either. I’m personally favorising the photos where Aymeline is jumping(the first and seventh), whe one with the Peruvian women, the photo with the llama in front of the stone stairs and the photo with the yellow Balmain-outfit in front of the black building. I’m kind of sceptical about the styling, it can get a bit too much at times, but the settings, the positionings and the work of the models really win me over. How do you like the editorial? And where are you craving to go right now?